Rok szkolny 2016/2017

WAKACJE :)

WAKACJE!!! to taki czas który uczniowie podczas roku szkolnego kochają NAJBARDZIEJ (no może jeszcze przerwy i ferie). My nauczyciele oświadczmy że od 27czerwca nie musicie chodzić do szkoły przez całe DWA MIESIĄCE!!! (z góry za podziękowania DZIĘKUJEMY) i życzymy: UPALNYCH, WYMARZONYCH WAKACJI. Radosnego i beztroskiego wypoczynku! ale... nie zapominajcie o zdrowiu i bezpieczeństwie!!! (i wracajcie zdrowo we wrześniu) ADMINISTRATOR

Get Adobe Flash player

Twoje IP: 54.198.244.0
Server Time: 2017-07-28 04:27:10

Gościmy:

Odwiedza nas 17 gości oraz 0 użytkowników.

Warto zobaczyć:

Aktualności

koobrzeg 90Klasa trzecia od 27 maja do 10 czerwca 2017r. przebywała w Sianożętach na Zielonej Szkole, razem ze swoją wychowawczynią Gabrielą Konowoł, a także z Paniami : Agatą Gmyrek i Dorotą Woszek.

Nadrzędnym celem wyjazdu był walor profilaktyczno – zdrowotny. Uczniowie codziennie aktywnie spędzali czas na plaży poprzez zajęcia sportowo- rekreacyjne, spacery brzegiem morza lub zabawy w piasku. Istotnym elementem pobytu były trzykrotne zajęcia na basenie w Aqua Parku w Ustroniu Morskim, które przyniosły dzieciom wiele radości. Mając również na uwadze edukacyjny charakter Zielonej Szkoły uczniowie uczestniczyli w wycieczkach krajoznawczo-przyrodniczych:

•          zwiedzanie Kołobrzegu oraz Muzeum Oręża Polskiego

•          rejs statkiem po zatoce,

•          zwiedzanie latarni morskiej w Gąskach.

Zorganizowano także wycieczki o charakterze kulturowym, wychowawczym i rekreacyjnym:

•          Wioska Indiańska w Zieleniewie

•          Western Park w Ustroniu Morskim

•          Śladami Hobitta w Sierakowie Sławieńskim

Dzieci miały zapewnioną opiekę i różnorodne zajęcia, bogaty wachlarz atrakcji i rozrywek w postaci dyskotek, konkursów z nagrodami oraz ogniska. Dodatkowo uczniowie naszej szkoły brali udział w zajęciach dydaktycznych. Niesamowitą lekcję historii przeżyli uczniowie w Muzeum Oręża Polskiego w Kołobrzegu, gdzie pod opieką przewodnika pogłębiali swoją wiedzę na temat historii broni. Lekcja przyrody odbyła się w mini zoo   w Zieleniewie, podczas której uczniowie mieli okazję zobaczyć różne gatunki zwierząt i poznać ich cechy oraz zwyczaje. Wyjazd dzieci był również idealną okazją do nauki samodzielności oraz odpowiedzialności. Systematycznie wdrażano zasady kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych oraz zasady savoir – vivre przy stole. Zielona Szkoła okazała się też bardzo dobrym sposobem na integrację zespołów klasowych i nawiązaniu znajomości międzyszkolnych. Uczniowie uczestniczyli we wspólnych zabawach i konkursach, ucząc się przy tym zasad tzw. zdrowej rywalizacji. Na zawsze zapamiętają mile spędzony czas podczas wspólnych zabaw. Pogoda także nam sprzyjała, mogliśmy kilka razy pomoczyć się w morzu, a peleryny przeciwdeszczowe były tylko raz użyte. Przy tej okazji chcę podziękować pani Dorocie Woszek za cenną pomoc w opiece nad naszymi dziećmi. Pełniła ona rolę naszej ,,pielęgniarki”, która troszczyła się o wszystkie dzieci oraz dorosłych, którzy potrzebowali pomocy. Zostawała też z dziećmi, które się źle poczuły i nie mogły z nami jechać lub pójść. W różnych sytuacjach mogłam liczyć na jej wsparcie. ”Piękne podziękowania kieruję także dla pani Agaty Gmyrek za jej pomoc, profesjonalne prowadzenie zajęć oraz zabaw integrujących. Była naszym fotografem, a także dbała o to, aby nasze dzieci utrzymywały porządek w szafach, półkach i pokojach. Pod koniec Zielonej Szkoły zrobiła podsumowanie ,,Konkursu Czystości” i wręczyła zwycięzcom dyplomy, a także pamiątkowe upominki. Pani Agata przygotowała wszystkim trzeciakom płytki z pełną dokumentację zdjęciową z pobytu na Zielonej Szkole. Trzeciaki z Zielonej Szkoły wróciły zadowolone i szczęśliwe.

Więcej zdjęć w FOTO GALERII!

PR

Mamy oficjalne wyniki klasyfikacji Igrzysk Młodzierzy Szkolnej w Mini Piłce Ręcznej chłopców.

Ostatecznie sklasyfikowani zostaliśmy na 9 miejscu w województwie! ponieważ przegraliśmy półfinały z Mistrzami Śląska!

Jeszcze raz gratulujemy naszym chłopcom  sukcesu!!!

23 czerwca zakończyliśmy rok szkolny 2016/2017. Pierwszym wydarzeniem tego dnia była Msza Święta, którą odprawił ksiądz proboszcz Jan Palus. Kolejnym punktem uroczystości była podniosła akademia,  podczas  której najlepsi uczniowie odebrali nagrody książkowe, dyplomy oraz świadectwa z czerwonym paskiem.

Cała uroczystość miała charakter pożegnalny. Żegnaliśmy piękny i owocny rok szkolny, trzecioklasiści rozstawali się z edukacją wczesnoszkolną i swoją pierwszą wychowawczynią panią Gabrielą Konowoł, szóstoklasiści zaś ze wszystkimi – opuszczają mury naszej szkoły, by od września rozpocząć naukę w klasie VII.

Wszystkim uczniom gratulujemy odniesionych sukcesów, wspaniałych świadectw i życzymy udanych oraz niezapomnianych wakacji!

Zobacz zdjęcia naszych najlepszych uczniów w FOTO GALERII

ang

Dnia 8 czerwca 2017 roku w Kleszczowie odbył się Gminny Konkurs Języka Angielskiego dla uczniów klas 4-6. Do konkursu przystąpiło siedem szkół z gminy Rudziniec. Pierwszy etap (pisemny) sprawdzał znajomość słownictwa i struktur gramatycznych. Spośród osiemnastu uczestników wyłoniono sześciu, którzy przystąpili do półfinału (część ustna). Odpowiadali na pytania dotyczące kultury Wielkiej Brytanii i dodatkowo tłumaczyli wylosowane słowa. Do finału przystąpiło trzech najlepszych uczestników- w tym Mateusz Obłonczek z naszej szkoły! Ten etap wymagał od nich wykazania się umiejętnością konstruowania wypowiedzi w języku angielskim; wypowiadali się na trzy wylosowane tematy.

I udało się – Mateusz Obłonczek zdobył I miejsce.

Serdecznie gratulujemy sukcesu!

wyc kl2W dniu 12 czerwca przedszkolaki z Poniszowic oraz klasy drugie wyjechały na wycieczkę w Beskid Śląski. Oprócz dobrych humorów zapakowali drugie śniadania, spore zapasy napojów i ruszyli na podbój gór! Kiedy autokary zawiozły nas do Ustronia nasze kroki skierowaliśmy do niesamowitego miejsca – do Leśnego Parku Niespodzianek. Na samym wejściu powitał nas dużych rozmiarów Troll, który jednak okazał się całkiem miłym osobnikiem i zaprosił nas dalej… Idąc wyznaczonymi ścieżkami spotkaliśmy ciekawe zwierzęta np. świnki zwisłobrzuche, dziki, jenoty, muflony czy sarenki. Zobaczyliśmy także wolierę bażantów, sowiarnię i sokolarnię, przy której to byliśmy uczestnikami wyjątkowego widowiska – pokazu lotów ptaków drapieżnych. Pokaz ten wzbudził wiele zachwytu i dostarczył niesamowitych emocji. Podążaliśmy ścieżką edukacyjną, ścieżką drapieżników, aleją bajkową oraz ścieżką widokową. W samym centrum Parku odpoczęliśmy przy pysznej kiełbasce z grilla czy frytkach. Nie obyło się bez deseru – mianowicie pysznych lodów! Po takim relaksie uczestniczyliśmy z ochotą w Ptasim Weselu, zrobiliśmy zakupy „ na pamiątkę”, oraz spożytkowaliśmy resztki energii na rozbudowanym i bezpiecznym placu zabaw. Radośni, uśmiechnięci, ale i trochę zmęczeni wróciliśmy pod szkołę, gdzie czekali nasi rodzice. To była przygoda i edukacja dla wszystkich uczestników!

nocNoc bibliotek to ogólnopolska akcja, która promuje czytelnictwo oraz jednoczy czytelników, pozwala im na poznanie się i wspólne spędzenie czasu. Hasło tegorocznej Nocy Bibliotek brzmiało: „Czytanie porusza!”.

Nasi uczniowie z dużym entuzjazmem wzięli udział w tej akcji. W piątkowy wieczór zamiast spać, przyszli do szkoły. Czytali książki, prezentowali fragmenty swoich ulubionych utworów, słuchali ze zrozumieniem oraz odpowiadali na szereg pytań dotyczących znajomości różnych tekstów literackich. Na dobranoc -już po północy - uczniowie obejrzeli film. Po projekcji młodsi czytelnicy zasnęli, a dla starszych i najwytrwalszych miłośników książek Noc Bibliotek trwała do świtu…

Nocowanie w szkole dostarczyło niezapomnianych wrażeń! Dla wszystkich uczestników była to fascynująca przygoda i zapewne wielu chętnie by ją powtórzyło.

wp 20170609 21 18 15 proUczniowie klasy VI wraz ze swoją wychowawczynią p. Aleksandrą Seroczyńską 9 czerwca 2017 r. nocowali w szkole z okazji zbliżającego się zakończenia roku szkolnego i opuszczenia szkolnych murów. Nocleg miał miejsce w sali fitness, gdzie zorganizowano podczas imprezy karaoke, noc filmową oraz w hali sportowej – rozgrywki. Wieczór rozpoczął się oczywiście na sportowo :) piłka nożna i piłka ręczna górą!! Na kolację uczniowie zjedli pizzę. Później odbyło się karaoke, następnie film na wielkim ekranie, leżakując na materacach. Impreza przeplatana była ciągłymi rozgrywkami sportowymi :)))))
Równo o północy rozpoczęła się kolejna atrakcja, czyli 13 urodziny Denisa!!! :) Koleżanki i koledzy odśpiewali tradycyjne „Sto lat”, złożyli życzenia i zostali poczęstowani przepysznym tortem :)))
Nocnym rozmowom nie było końca. Niewielu uczniów spało tej nocy ;) Zmęczeni ale przepełnieni wrażeniami rano opuszczali szkolne mury... „Do widzenia przyjaciele, wspólnych lat mieliśmy tu wiele...” zaśpiewali uczniowie :) Wszyscy mają nadzieję, że nocleg w szkole uda się jeszcze kiedyś powtórzyć..

Ps. Pani Ilona Miozga i pani Klaudia Smolka były opiekunkami tej nocy – serdecznie raz jeszcze dziękujemy za pomoc i wsparcie :) a mamie Denisa - pani Beacie Piechuta za wspaniałą niespodziankę urodzinową!!!

Więcej zdjęć w FOTO GALERII

20170529 12561029 i 30 maja pojechaliśmy na wycieczkę. Mieliśmy zamiar pozwiedzać baaaardzo dużo i zrealizowaliśmy to w 100%.

Ale po kolei... z pod szkoły po pożegnaniu wszystkich zebranych :) ruszamy do Krakowa. Trasa mija szybko i miło. Po dwóch godzinach jesteśmy u smoka :). Kraków zwiedzamy "Trasą Królewską" jak na "królów" przystało... Smok, Wawel, Planty, Rynek, Sukiennice, Kościół Mariacki, Brama Floriańska, Barbakan. No było co chodzić i wrażeń niemało. Trochą zmęczeni upałem i zwiedzaniem, lecimy na nocleg do Ojcowa.

Drugi dzień typowo "Jurajski"... zaczynamy od Groty Łokietka (dla niewtajemniczonych... to taka jaskinia :) ) SUUUPER! tylko trochę zimno. Jak zawsze w jaskini  +7 a na zewnątrz około 28. Ale mamy ciepłe bluzy! jesteśmy przygotowani na wszystko! jak prawdziwi turyści. 20170530 165539Po jaskini, schodzimy szlakiem przez Bramę Krakowską, Źródełko Miłości :) na Ruiny Zamku w Ojcowie. Po zwiedzaniu znajdujemy naszego busa i jedziemy do Pieskowej Skały. Tutaj zwiedzamy pałac i schodzimy pod Maczugę Herkulesa. No jak by inaczej :) Głodni i zmęczeni jedziemy coś zjeść (choć mieliśmy się odchudzać ale... co tam zaczniemy od jutra ). Na niebie zaczynają pojawiać się coraz bardziej niepokojące chmury. Ale nie odpuszczamy! Jedziemy na Zamek w Ogrodzieńcu. Jest pięknie... piękne widoki, słoneczko i wędrówki po ruinach raz w górę, raz w dół.

Niestety ale niebo coraz ciemniejsze i z daleka słychać pomruki burzy. Jeszcze tylko sala tortur :) no i obiecane atrakcje: tor saneczkowy, dom strachów, szybkie lody i wracamy do autokaru. Ruszamy i... zaczyna padać :) ale teraz już może!

Super przygoda z super dzieciakami!

PS. albo młodszą młodzieżą! bo oni nie lubią terminu dzieciaki :)

Więcej zdjęć w FOTO GALERII  Uwaga!  tam jest kilka stron ze zdjęciami (jak zawsze) i najlepiej na dole strony włączyć w okienku POKAŻ: opcję WSZYSTKO. Miłego ogladania :)

Copyright © 2017 SP Poniszowice  Rights Reserved.